Bestill BankID hos Bulder

Med BankID kan du enkelt identifisere deg, logge inn og signere i Bulder appen. Før du kan få en ny Bankid avtale med oss må du være eksisterende kunde og motta en kodebrikke og et engangs nettbankpassord. Opprettelse av avtale kan ta opptil en uke.

Er du en eksisterende kunde eller ønsker å flytte kundeforholdet til Bulder, men har en BankID avtale i en annen bank trenger du ikke å bestille ny avtale.

Logo av BankID
Ikon av mann med tankesky

Hva koster ny BankID?

Det koster ikke noe å aktivere BankID, du betaler kun for kodebrikken. Bulder tar ikke betalt for ny kodebrikke, men Posten har et utleveringsgebyr på 370 kr som trekkes fra din Bulder-konto når du har hentet og fått aktivert den nye BankIDen din. (Prisen inkluderer sending, sikker utlevering og utleveringsrapport med kopi av din legitimasjon.)

Les mer på posten sine sider

Har du bestilt BankID, men trenger å aktivere den?

Har du allerede bestilt en kodebrikke hos Bulder og blitt bedt om å aktivere BankID, kan du gjøre det under her. Du kan ikke aktivere BankID før 2 virkedager etter utlevering av kodebrikke hos Posten.

Slik aktiverer du:

Velg innlogging "Uten BankID" i Sparebanken Vest nettbank og følg instruksjonene

  1. Bruk engangskoden fra kodebrikken og midlertidig nettbankspassord som du fikk på sms fra TietoEvry. Du må ikke prøve det midlertidige passordet mer enn to ganger – ved tredje forsøk blir du sperret.
  2. Når du har logget deg inn vil du bli bedt om å opprette et nytt personlig nettbankspassord (gjelder kun innlogging via «Uten BankID»)
  3. Les avtalen nøye og huk av for alle punktene. Sørg for at e-post er riktig og deretter trykk på bekreft og fortsett.
  4. Trykk på innstillinger -> BankID og BankID-app, og følg aktiveringsstegene. Du vil deretter motta en epost med et midlertidig personlig passord
  5. Logg inn på nytt med BankID og det midlertidige personlige passordet (fra e-post). Denne brukes til å lage ditt personlige passord for BankID.
Ikon av BankID
Bilde av bankid appen

Raskere, enklere og tryggere med app

Slik kommer du i gang med BankID appen

BankID på mobil blir erstattet av BankID-app. BankID blir enda raskere og bedre med ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller PIN-kode. Denne endringen skjer i alle banker.

Følg stegene nedover for å komme i gang med appen:


  1. Sjekk om du har aktiv BankID-avtale

    Ta kontakt med banken som utstedte din BankID avtale. Dersom denne er utløpt vil du ikke få aktivert appen, og du må bestille ny avtale i din bank. Beregn god tid, da det kan ta noe tid før du får utstedt ny BankID. Noen ganger trenger du bare å logge inn i nettbanken hvor BankID er utstedt for å aktivere den igjen.

  2. Husker du BankID-passordet ditt?

    Dette vil være det samme passordet som du bruker sammen med kodebrikken. Dette passordet vil du trenge når du skal bruke appen.

    Dersom du har glemt passordet, kan du bestille nytt i din bank. Finn banken din her og følg instruksjonen på hvordan sette nytt BankID-passord. Har du tastet inn feil passord for mange ganger, vil din BankID bli sperret. Da tar du kontakt med banken for å gjenåpne din BankID.

  3. Last ned app

    Appen kan lastes ned herfra (krever at du har iOS 15/Android 6 eller nyere). Du kan bare ha appen på en enhet av gangen.

    App Store

    Play Store

  4. Slik aktiverer du BankID-appen

    Aktiver appen med BankID på mobil
    Aktiver appen med kodebrikke
    Aktiver appen med kodeord på sms og e-post (i enkelte banker)

    Husk å tillate varslinger fra appen, så blir det enklere når du bruker BankID.

Få svar på dine spørsmål

Vi har samlet de mest vanlige spørsmålene om BankID her.

Jeg har en BankID avtale i en annen bank, trenger jeg å bestille hos Bulder?

pil ned

Jeg vil avslutte kundeforhold i annen bank, må jeg bestille BankID hos Bulder?

pil ned

Jeg har mistet kodebrikken, hva gjør jeg?

pil ned

Jeg har glemt mitt personlige Bank ID passord. Hva gjør jeg?

pil ned

Støtter min telefon BankID-appen?

pil ned

Hvordan sjekker jeg om min BankID avtale er aktiv?

pil ned