Våre tre beste – og tre verste – omtaler på bytt.no
Bytt.no har kåret Bulder til kundefavoritt 2021, foran 116 andre banker! Dere har gitt oss over 500 omtaler, og vi har lest hver eneste én. Her viser vi hvilke omtaler som gjør oss mest stolt, og også hvilke som gjør ekstra vondt for oss å lese.
Bulder er til for deg som vil ha mindre bank og mer kontroll. For deg som mener at banken burde følge med på boligverdien din og gi deg automatisk lavere rente når du fortjener det (ja, Bulder gjør faktisk dette). Vi er her for deg som vil ha følelsen av å være ett steg foran.
Mange liker det vi har laget veldig godt, andre er ikke like fornøyd. Vi har plukket ut de beste og de verste omtalene, og forklarer hvorfor akkurat disse gjorde ekstra inntrykk på oss.
✔️Om å ta kunden på alvor
Grunnen til at vi jubler ekstra høyt av denne omtalen fra Ståle, er at den treffer midt i kjernen av det vi ønsker å levere til kundene våre.
Da vi startet Bulder, snakket vi med et stort antall potensielle kunder om hvordan de opplevde banken sin på det tidspunktet. Det kom fram at norske bankkunder i stor grad var fornøyd med, og stolte på banken sin. Unntaket var når det kom til boliglånsrenten. Samtidig var tanken på å skulle ta kontakt med banken og prute på renten, noe mange mislikte intenst.
Dette er et ekte kundeproblem som vi har løst med å lage et boliglån som justerer seg ned automatisk etter hvert som sikkerheten bak lånet blir bedre. Ingenting gleder oss mer enn å få tilbakemeldinger på at dette konseptet har falt i smak hos kundene.
Tanken på å skulle ta kontakt med banken og prute på renten, var noe mange mislikte intenst.
✔️Morgendagens bank
Svein treffer oss midt i Bulder-hjertet💘 når han omtaler oss som morgendagens bank.
Da vi startet utviklingen av Bulder i 2018, fikk vi anledning til å begynne med helt blanke ark. Hvordan skulle morgendagens bank se ut?
Vi endte på at den måtte være enkel, åpen, moderne og helt digital. For oss betyr det:
- Gode priser på lån – og lik pris for alle
- Friskt og forståelig språk og design
- Minimale kostnader knyttet til manuell saksbehandling
- Kontinuerlig utvikling i samarbeid med kundene
✔️Ordene "elsker" og "bank" i samme setning
Vi får ofte høre at folk flest er svært lite opptatt av bank, og det er nok riktig. Det er ganske få som bytter bank hvert år i Norge. Samtidig vet vi at folk flest er svært opptatt av pengene sine🤑. I Bulder har vi derfor som motto at «det handler om kundenes penger, ikke våre».
Alle utviklingsplanene våre må derfor begynne med hvordan det vil oppleves for kundene i møte med sine egne penger. Hvis vi gjør dette konsekvent, har vi klokkertro på at vår lønnsomhet kommer som et resultat, ikke som et mål i seg selv.
Når Christine bruker ordene "bank" og "elsker" i samme setning i sin omtale av oss, tror vi at dette er resultatet av kompromissløs kundeorientering.
Vi har som motto at "det handler om kundenes penger, ikke våre".
Men det er slett ikke alle som liker Bulder. Her er noen av omtalene som virkelig treffer oss der det gjør vondt.
❌Kun for kunder i byene?
Vi forstår veldig godt at Marit opplever dette som firkantet og kjedelig. Grunnen til at noen opplever at vi ikke kan tilby dem boliglån, handler om vår forretningsmodell.
Bulder har en liten stab som skal betjene et stort marked mer eller mindre helt digitalt. Skal vi klare dette, må vi stole på ulike digitale tjenester som gir oss informasjon, for eksempel om boligverdi. For å kunne sette en verdi på boligen presist nok, er systemene våre avhengig av at det er gjennomført nok salg av boliger i nærområdet de siste årene.
👎Nedsiden med dette er at vi ikke kan tilby lån til alle vi skulle ønske.
👍Oppsiden er at det lar oss holde prisene nede.
I tillegg bruker vi de samme systemene til å oppdatere boligverdien til lånekundene våre månedlig, for å sette ned renten til de som kvalifiserer for det.
❌Hvorfor kun mobil?
Vi er klar over at mange, i likhet med Aksel, er vant til å gjøre bankoppaver på en PC eller Mac. Samtidig vet vi at mobilen er perfekt for bankoppgaver.
I Bulder har vi tatt et valg om at vi ønsker å lage en mobilopplevelse i verdensklasse. For å lykkes med dette, må vi tørre å fokusere. Sprer vi innsatsen utover mange plattformer med tilhørende ulike nettlesere på hver plattform, er det en stor fare for at alt sammen blir bare middelmådig.
Bulder skal ikke være middelmådig!
For Aksel betyr det dessverre at vi ikke er et aktuelt valg for ham. Det aksepterer vi det fullt ut. Vi kan ikke være alt for alle, og behovene er forskjellige. Vi skal være best for de som ønsker denne måten å løse bankoppgaver på.
Vi kan ikke være alt for alle, og behovene er forskjellige.
❌Vi må bli bedre på å forklare hva vi gjør
Uavhengig av årsak føles det selvfølgelig aldri bra å få avslag, særlig når du har både god inntekt og god sikkerhet. Her er det vår oppgave å gi en forståelig og akseptabel forklaring på hva som er årsaken til at vi ikke kan ta saken. Vanlige årsaker kan være at boligen ligger i et område vi ikke dekker, at det er en aksjeleilighet eller at inntekten er basert på næringsinntekt.
Hva som er avslagsårsaken i dette spesifikke tilfellet er vanskelig å si, men uansett har vi glippet når Nissefar sitter igjen med følelsen av å ha fått et ubegrunnet avslag. Her er vi på saken – dette skal vi gjøre noe med!
Fortsett med å gi oss ris og ros
Uansett om du digger oss eller misliker oss, blir vi alltid bedre av tilbakemeldinger, så tusen takk til alle som bidrar med omtaler!
Vil du også dele din Bulder-erfaring med andre?